フェデックスに任せなさい

原 文
1.
The delays were blamed on poor weather earlier this week in parts of the country as well as overloaded systems.
2.
The holiday shopping period this year was shorter than usual, more buying was done online and Americans' tendency to wait until the last possible second to shop probably didn't help either.
3.
Click here to subscribe.
4.
Neither company said how many packages were delayed but noted it was a small share of overall holiday shipments.
5.
Although the bulk of consumers' holiday spending remains at physical stores, shopping online is increasingly popular and is outstripping spending growth in stores at the mall.
6.
"UPS is experiencing heavy holiday volume and making every effort to get packages to their destination;
7.
however, the volume of air packages in our system exceeded the capacity of our network immediately preceding Christmas so some shipments were delayed," United Parcel Service said in a service advisory online Wednesday.
8.
UPS did not make pickups or deliveries Wednesday and plans to resume normally scheduled service Thursday.
9.
Some FedEx customers were able to pick up packages Christmas Day at their local FedEx Express centers.
10.
"We're sorry that there could be delays, and we're contacting affected customers who have shipments available for pickup," said Scott Fiedler, a FedEx spokesman.
11.
Between Thanksgiving and Christmas, FedEx handled 275 million shipments, Fiedler said.
12.
Those that were not delivered in time, he said, "would be very few."
13.
The problems appear to have affected many parts of the country.
14.
The Associated Press spoke to people in Alabama, Georgia, Kansas, Louisiana, Nevada, Ohio, Oklahoma, South Carolina, Virginia and other states who didn't receive presents in time for Christmas.
15.
Jeff Cormier and his Dallas family were among those whose gifts never arrived.
16.
He said he had three separate UPS packages - including two for which he paid extra for expedited shipping - delayed.
17.
"I've had to apologize to three different people when I thought I had everything wrapped up and good to go way before," he said.
18.
On Sunday, Eric Swanson ordered a doll for his daughter and a sweater for his wife through an online merchant.
19.
There was a promise of two-day delivery, which would have delivered the gifts to his Carmichael, Calif., home just in time for Christmas.
20.
One was shipped via UPS, and the other FedEx.
21.
Online tracking tools said the packages would arrive by 8 p.m. Tuesday.
22.
Neither did.
訳 文
1.
遅れは、システムに過負荷をかけたと同様に今週の初めに国の部分で悪天候の責任にされました。
2.
もっと買って、今年の休日のショッピング期間は通常より短かった、オンラインで、行われた、そして待つアメリカ人の傾向、最後、次に可能、買い物をすることは恐らくどちらも支援しませんでした。
3.
予約するにはここをクリックしてください。
4.
どちらの会社も、どれだけのパッケージが遅れたかが、それが全面的な休日出荷の小さなシェアであると述べたか、言いませんでした。
5.
休日を費やす(消費者の)容積は物理ストアで残りますが、買い物をすること、オンライン、ますますポピュラーで、モールの店の支出増加をしのいでいる。
6.
UPSは重い休日ボリュームを経験しており、それらの目的地へパッケージを得るためにあらゆる努力をしています;
7.
しかしながら、私たちのシステムでの空気パッケージのボリュームは、私たちのネットワークのキャパシティーを超過しました、直接先行クリスマス、したがって、いくつかの出荷は遅れました。」ユナイテッド・パーセル・サービスはサービスの中で諮問オンライン水曜と言いました。
8.
UPSは水曜日にピックアップまたは配達をせず、木曜日に通常定期航空便を再開することを計画します。
9.
何人かのフェデックスの顧客はローカルのフェデックスの明白なセンターでパッケージ、クリスマスを拾い上げることができました。
10.
「遅れが出ることができて、私たちは残念です。また、私たちは、出荷をピックアップに利用可能にしておく影響を受けた顧客と連絡をとっています」とスコット・フィードラー(フェデックス・スポークスマン)が言いました。
11.
感謝祭とクリスマスの間で、フェデックスは2億7500万の出荷を扱った、とフィードラーが言いました。
12.
そのうちに配達されなかったものが「わずかだろう」と彼は言いました。
13.
その問題は、国の多くの部分に影響したように見えます。
14.
アラバマジョージアカンザスルイジアナネバダオハイオオクラホマサウスカロライナ、ヴァージニア、およびクリスマスに間に合ってプレゼントを受け取らなかった他の州の人々へのAP通信社のスポーク。
15.
ジェフ・コーミアおよび彼のダラス・ファミリーは、その贈り物が到着しなかったものの中でいました。
16.
彼は、3つの別個のUPSのパッケージ(2を含む、そのために彼は促進された出荷に余分の物を払いました)を遅れたと言いました。
17.
「私は3人の異なる人々に謝罪しなければならなかった、すべてを終えて行くのによい、と私が思った時、方法、の前に。」彼は言いました。
18.
日曜日に、エリック・スワンソンは彼の娘のために人形を注文し、オンライン商人によって彼の妻のためにセーターを注文しました。
19.
2日間の配達の見込みがありました。それはクリスマスに間に合って彼のカーマイケル(カリフォルニア)家に贈り物をちょうど配達していたでしょう。
20.
1つはUPSおよび別のフェデックスによって送られました。
21.
オンライン・トラッキング・ツールは、パッケージが火曜午後8時までに到着するだろうと言いました。
22.
どちらも行いませんでした。